BUDAPEST I.KER. BATTHYÁNY UTCA 61. 06/20 519-5947 szilkati@astanga.hu

 


Namaste

Az elmúlt hónap sok érdekes dolgot hozott az életembe. Eljutottam Mysore-ba, ami közhely, de az astangások Mekkája, és nagyon remélem, hogy nem csak a kosz ragadt rám, hanem valami a hely szellemiségéből is. Persze az, amit én látok a helybe, valószínűleg köszönő viszonyban sincs azzal, amit egy helyi lakos érezhet. Amióta hazajöttem, vaskos filozófiai gondolatok keringenek a fejemben, az egyik ide kapcsolódhat: környező világunkról mindannyian más és más elképzelést hordozunk magunkban, aminek általában egymáshoz és a tényleges valósághoz sincs semmi köze. Az én Májszúrom tehát más, mint Szabié, vagy a többi jógásé, aki ott megfordult.

A blogból kiderült: nem félistenekként tértünk haza, mint azt eredetileg terveztük. Itt jön be a második nagy közhely: érdemes otthon hagyni az elvárásainkat. Gyerekként, mindenre nyitott szemmel, sokkal nagyobb élmény, mint elvárásaink fogságában nyüszögni, hogy nem ezt képzeltem el magamban, korábban.

Nekem tetszett az, hogy Indiában a vallás élő, lélegző dolog, a mindennapok része. Ha nem vallásnak hívjuk, akkor fogalmazzunk úgy: az ottaniak fejlesztik spirituális tudatosságukat. Nálunk ez nincs így, viszont a test, a lélek és a szellem fejlesztése egyformán fontos lenne.

Engem most ez a vonal fogott meg – a jógázás nyelvén szólva tehát: ne csak az ászanákat gyakorolgassuk szorgosan, de lassan kezdjünk el foglalkozni azzal is, mi van Patandzsali Jóga szútráiban, vegyük le a polcról a pránajámával, meditációval foglalkozó könyveket, és kezdjünk el dolgozni ezeken is.

Visszamennék-e? Biztos vagyok benne, hogy vissza fogok menni.

Mintha egy hegyen mennék felfelé, most kicsit kifújom magam, megnézem milyen a kilátás, de már látom: még sok lépcső sorakozik előttem.

Orsi, Budapest, 2009. szeptember 21.

2 megjegyzés:

  1. Kar, hogy vege lett a blognak! Nagyon elveztem! Es tanulsagos is volt. En most keszulok eloszor Goara utana Mysore-ba menni, ugyanazzal az impulzussal mint ti tettetek. Most egy kicsit elgondolkodtam rajta es megprobalok elvarasok nelkul nekilatni az utnak. :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!

    Örülünk, hogy tetszett, ha Mysore-ral kapcsolatban segítségre lenne szükséged (kontaktok, stb), akkor írj nyugodtan mailt:
    szmizorsz@gmail.com

    Üdv,
    Szabolcs

    VálaszTörlés